Bidrag till samlingslokal
Den här tjänsten kräver inloggningSamlingslokaler
Kommunstyrelsen i Överkalix kommun har, i Au 2021-03-01, beslutat att avsätta medel avsedda för bidrag till samlingslokaler.
Vem kan söka?
Bidraget kan sökas av byaföreningar, intresseföreningar eller motsvarande, som ansvarar för drift och underhåll av samlingslokalen.
Regler
- Den som söker ska äga sin lokal eller ha ett långsiktigt hyresavtal/ avtal om nyttjanderätt.
- Lokalen ska vara öppen, tillgänglig och upplåtas opartiskt till föreningar, organisationer och boende i Överkalix kommun.
- Det ska finnas ett behov av lokalen som inte kan tillgodoses i närliggande lokaler.
- Bifoga verksamhetsberättelse och årsmötesprotokoll
Bidraget är på 5.000 kronor.
Hur ansöker jag?
Ansökan om bidrag skickas in till Överkalix kommun senast 2024-04.01.
Bidrag till samlingslokaler utbetalas i slutet av april månad.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- I enlighet med kommunens informationshanteringsplan
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen i Överkalix kommun
dataskyddsombud@overkalix.se