Synpunkter och klagomål
Överkalix kommun vill bli ännu bättre på att ge service av hög kvalitet. Därför vill vi ha synpunkter på våra verksamheter så vi kan ha en bra dialog med medborgare, besökare och övriga.
Via denna e-tjänst kan du lämna in dina synpunkter (förslag, beröm eller klagomål). Du kan välja att vara anonym, men då kan vi inte lämna någon återkoppling direkt till dig.
Du kan inte ta upp personliga ärenden här, då ska du vända dig till en handläggare istället. Här lämnar du synpunkter eller förslag som kan vara till fördel för alla medborgare.
Om det däremot är ett fel som du vill rapportera så gör du det via Felanmälan:
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
För att kunna ge återkoppling i ärendet gällande synpunkter och klagomål behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- I enlighet med kommunens informationshanteringsplan
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Respektive nämnd som handhar ditt ärende.